Friday, January 31, 2014

Krõbe õuna-rosina beseekook

Läheks see külm ometi ära, ehk taanduksid siis ka ootamatud isud, millele ma vastu ei suuda panna. Sõpru näeb ka sellel ajal harva ja nii ma siis istungi, minu kook ja minu tee. Kasuta koogis hapusid õunu - välismaistest sobib näiteks sort Granny Smith, kui kellelgi peaks veel Antoonovkat alles olema, siis olen tema peale kade :) Kes poeõunu ei söö, see võib teha koogi hoopis suvel sügavkülma pandud marjadest, rosinad välja jätta ja suhkrukogust paarkümmend grammi suurendada. Kasutasin kaerajahu, mis on sobib minu aravates õunakookidega ideaalselt.


 ***



Põhi: 

3 dl (kaera) jahu
2,5 spl suhkrut
100 g toasooja võid
2 munakollast
0,25 tl soola

Täidis:

300 g tükeldatud õunu
70 g rosinaid
3 munavalget
50 g suhkrut
30 g mandlilaaste

1. Hõõru või suhkruga õhuliseks, lisa munakollased ja sega veidi. Lisa teise kaussi jahu ja sool, vala peale munasegu ning haki noa abil tainas pudrutaoliseks massiks. Vormi sellest võimalikult väheste liigutustega tainapall ning aseta see umbes 20 minutiks külma.
2. Vormi tainas 24 cm vormi äärtesse ja eelküpseta põhja 200 kraadi juures umbes 8 minutit.
3. Tükelda õunad väiksemateks kuubikuteks, vahusta munavalged heledaks vahuks ning sega see suhkru, rosinate ja õuntega.
4. Vala täidis põhjale ja raputa üle mandlilaastudega. Küpseta umbes 20 minutit 180 kraadi juures, kuni tikk puhtalt välja tuleb.
***

No comments:

Post a Comment