Sunday, December 1, 2013

Isetehtud meemartsipan ja martsipanitäidisega šokolaadikomm

Olen juba pikka aega mõelnud, et peaksin martsipanitäidisega šokolaadikommid ka pildile saama - need viivad mul keele alla ja tekitavad kiusatust, seega tundus olevat hea mõte nimetada selle järgi ka oma blogi :) Praegusel ajal oleks see ideaalne kink, kui tahad kinkida midagi, mis on tehtud oma käte... ja südamega. Kuna tegemist oli väga tähtsa postitusega, panin iga kommi sisse ka ühe makadaamiapähkli. Viimased erinevad teistest pähklitest nii oma hinna kui õrna maitse poolest. Minu arvates sobivad need ideaalselt kommi ja küpsise sisse ning olid oma aega kapis oodanud juba kolm kuud - plaanisingi neid millegi erilise jaoks hoida. Makadaamiapähklid on mulle on alati seostunud millegi luksuslikuga, nagu ka martsipan :) Ja šokolaad.


Martsipani ei pea ilmtingimata valmistama tuhksuhkrust. See ei ole mitte minu avastus, vaid juba väga kaua aega tagasi vamistati seda ka meega, kuid ilmselt pole populaarne seepärast, et õige meega tuleb martsipani tootmine kallim ja pole ka päris sellise maitsega nagu enamus meist harjunud on. Ja nii ongi, et väikse nõudluse - mis ei tähenda, et see tegelikult väga hea ei oleks - , ja kõrgema hinna tõttu pole sellist martsipani just igast poest saada. Eestis olen meemartsipani müügil näinud Biomarketis. Kuid odavam ja üldse mitte keeruline on seda ise teha. Odavam on ta kindlasti siis, kui koorid mandlid ise, kooritud mandlid on vaata et kallimadki kui meemartsipani juba valmis kujul osta :) Hoolimata sellest, kumba varianti eelistad, on Sul selle retsepti tarvis vaja..

200 g mandleid ja umbes 3-4 spl mett.

Mesi võiks olla vedelam, kuid olen ka tugevama konsistentsiga meega hakkama saanud. Pane paar tassitäit vett potiga keema ja kui vesi keeb, aseta mandlid vette, keeda umbes pool mitutit. Loputa mandlid külma veega ja koori. Peale mõnekümnesekundilist kuumutamist tuleb koor lihtsalt õrnalt pigistades üleni ära. Jahvata mandlid kohviveski, kinnise saukmiksri või köögikombainiga.
Lisa 2,5 spl mett ja mätsi tainast kuniks see on ühtlane, ja maitse - ehk on magusus juba praegu Sinu jaoks paras. Vajadusel saad  0,5 spl kaupa mett juurde segada.
Kui soovid martsipani säilitada, pane martsipan kilesse ja külmkappi, kus see peaks paar nädalat kenasti säilima.


Kommide jaoks vajad Sa lisaks martsipanile:

paarkümmend makadaamiapähklit
umbes 85 g valget ja 85 g tumedat šokolaadi
kaunistamiseks näiteks jahvatatud mandelid ja kookoshelbeid

Kommide tegemiseks veereta martsipanist pallikesed, mille keskele pane üks makadaamiapähkel. Sulata šokolaad vesivannil, kasta kommid sulatatud šokolaadi, aseta küpsetuspaberiga kaetud alusele tahenema ning kaunista näiteks mandli- ja/või kookospuruga. Raputasin peale ka veidi kuivatatud saialilleõisi. Säilita jahedas.

2 comments:

  1. Tere.
    Küsin koguste kohta.
    Kui palju martsipani tuleb 200g mandlitest?
    Mul oleks vaja nii palju martsipani, et 12 inimest saaks endale väikese kujukese teha.

    ReplyDelete
  2. Tere! Selline küsimus. Kui mul on olemas mandlijahu siis kui palju ma pean seda võtma, et saada seda õiget konsistensi. Saaks muidugi mandlitega ka hakkama aga lihtsalt jahu jääb niimodi seisma.

    ReplyDelete