Wednesday, October 16, 2013

Mahlane porgandikook

Mul on äärmiselt hea meel, et Kadri Suussulava blogi facebooki lehel porgandikoogi soovi avaldas. Ma polnud porgandikooki varem söönud, rääkimata siis selle valmistamisest, kuid hoolimata sellest saan uhkusega teatada, et kook kukkus välja väga hea. Kasutasin õhulist riisijahu, kuid kes soovib võib vabalt ka nisujahu kasutada.


300 g riivitud porgandeid
150 g mandlijahu või jahvatatud mandleid
100 g jahu (mina kasutasin riisijahu)
130 g rosinaid
150 g kreeka pähkleid
50 g tärklist
4 suuremat või 5 keskmise suurusega muna
150 g sulatatud võid
1,5 - 2 dl palmisuhkrut
2 tl kaneeli
2 tl apelsinipulbrit või 1 apelsini riivitud koor
1 sidruni riivitud koor
1,5 tl küpsetuspulbrit

Peale:

200 g toorjuustu
70 ml vahtrasiirupit

Sega omavahel riisijahu, küpsetsupulber ja tärklis.
Teises kausis sega omavahel munakollased, peeneks hakitud kreeka pähklid, mandlijahu, kaneel, sulatatud või, porgandid, rosinad, 1 dl suhkrut ja tsitrusekoored.
Vahusta munavalged ülejäänud suhkruga tugevaks vahuks ja sega ettevaatlikult taina hulka. Sõelu sisse ka riisijahu-tärklise segu.
Tõsta tainas küpsetuspaberiga kaetud ja võitatud ahjuvormi ning küpseta 180 kraadi juures umbes 35-40 minutit, kuni puutikk puhtalt välja tuleb!
Serveerimiseks sega toorjuust vahtrasiirupiga ning kata kook toorjuustukattega.

Söö soojalt ja jäta osa külma panemiseks - kook on hoopis teistmoodi hea järgmisel-ülejärgmisel päeval!

2 comments:

  1. Imeline kook! Aitäh! Tegin küll koostisosi kaalumata ja ilma rosinateta, aga praegu ei ole glasuurida enam midagi, sest kook on lihtsalt läinud...

    ReplyDelete
  2. Oi kui tore on seda kuulda! Ma olen ka seda kooki ikka korduvalt teinud, minu arvates on ka väga mõnus, mahlane :)

    ReplyDelete