Friday, November 9, 2012

Minu esimene karask

Homme on mardipäev ja ma juhtusin lugema, et Lõuna-Eestis on sel päeval kombeks karaskit teha. Kuna ma olen Otepääl üles kasvanud ning kokku elanud seal 14 aastat, siis leidsin, et mul on täielik õigus oma mardipäeva karaskiga tähistada.

Olen viimastel päevadel päris palju karaskist mõelnud. Just selle pärast, et plaanisin karaskitegu juba mitu päeva ja mida rohkem ma mõtlesin, seda imelikum mulle tundus, et ma seda varem teinud ei ole. Kui ma päris pisike olin, siis kasvatas mind mu venelasest vanavanaema ning kõige eredamalt tema küpsetistest ongi mul just meeles karask. Mäletan, et see oli tema sõbrannade seas väga popp ja paljud küsisid kohvitamas käies vanaema Olga tehtud karaski retsepti. Mul on kahju, et ma tema eluajal suur toiduhuviline polnud, muidu oleksin kindlasti paljude eriliste retseptide ja oskuste võrra rikkam. Küll aga peale tagasihoidlikku guugeldamist ei suutnud ma leida karaskit, mis oleks vähemalt pildil sarnanenud vanavanaema Olga tehtud heleda odrapätsikesega. Seega läks käiku retsept, mille leidsin puhtjuhuslikult ükskord ühest Oma Maitse eelmise aasta juulinumbrist. Vaatasin veidi ka teiste blogisid ja retsepte kuid kuna poodi väga ei kippunud siis läks tegemisse seesama lihtne retsept, ainult pisut vähendatud nisujahu kogusega. See, mis välja tuli, oli väga hea ja läheb kordamisele, suurepärane nii mee kui pasteediga ning hea vaheldus rukkileivale. Kindlasti proovin ära ka kohupiimaga variandi. 



600-700 g hapupiima või keefiri
2 muna
30 g suhkrut
350 g odrajahu
130 g nisujahu 
2 tl soodat 
vastavalt maitsele soola, köömneid, kohupiima
määrimiseks võid
peale võib raputada soola-või odrahelbeid

Sega keefir, muna ja suhkur ning lisa eelnevalt ühendatud kuivained. Lisa maitseks soola, köömneid või kohupiima. Tainas peaks jääma parajalt vedel. Vala võiga määritud pannile. Raputa peale soola- või odrahelbed. Küpseta 200-kraadises ahjus umbes 30 minutit (mul oli 20 minutiga valmis). Kõige parem ongi karask just ahjust võetuna. Määrisin peale ahjust võtmist ja lahti lõikamist veel võiga ka üle.

Mina raputasin peale taina pannile valamist poolele taignale köömneid. Sellega seoses julgen öelda, et köömnetega karask koos või ja juustuga on lihtsalt oivaline. Ülejäänud poole sõime praktiliselt kohe või ja meega ära. Lihtsalt määrisimegi võid ja mett sinna peale, väga hää.

No comments:

Post a Comment