Saturday, October 27, 2012

Ebaküdoonia hoidis meega


Mul on väga armas vanaema ja tema suvila ees kasvab kaks ebaküdoonia põõsast. Öeldakse, et ebaküdoonia on põhjamaa sidrun ja õigustatult - selles on rohkelt C-vitamiini. Mina olen seda mee ja suhkruga purki pannud aga ebaküdooniast saab teha ka teisi hoidiseid - kompotti, keedist, tarretist, siirupit, mahla, vesihoidist, segahoidiseid jne :) Isegi noori lehti ja võrseid saab maitsestamiseks salatisse panna. Ja ka seemneid ei tasu ära visata, need on väga väärtuslikud - seal on rikkalikult joodi, rauda ja ka E-vitamiini. Ühesõnaga, alati on hea meel külmal ajal kapis ebaküdoonia hoidist märgata. 

Mina olen seda põhiliselt tee ja magustoitude sisse pannud ja mulle väga meeldib. Siirupit olen vanaemalt saanud ning seda olen salatisse niristanud. Sellist muidu lihtsat toorhoidist tuleb alustada viljade puhastamisest, mis on  üsna tüütu töö. Lõika viljad neljaks, ning puhasta seemnetest ning viiluta-tükelda väikesteks tükkideks. Hiljem pane need kuumas vees steriliseeritud purkidesse ja vala üle vedela meega ja raputa. Mina olen neid hiljem ka veidi loksutanud. Kui suhkruga teha, siis võta umbes 1 kg viljade kohta 1,2 kg suhkrut ja pane puhastatud-tükeldatud viljad  kolmeks-neljaks päevaks emailkaussi ja sega aeg-ajalt ning lõpuks pane purki :)

No comments:

Post a Comment